Žáci druhého stupně se zapojili do dvoudenního projektového dne. Učitelé pro ně připravili šest stanovišť, jejichž společným jmenovatelem bylo město Liberec.
- stanoviště – Karel Hubáček 100 let – prostřednictvím staveb se žáci seznámili s významným libereckým architektem. Jednu z nich i nakreslili.
- stanoviště - Nikdo není dokonalý – žáci si vyzkoušeli roli tazatele. V centru Liberce kladli náhodným kolemjdoucím zvídavé otázky o Liberci.
- stanoviště – Pověsti Liberecka – žáci rozvíjeli svou fantazii a tvůrčí schopnosti, které proměnily do podoby nových pověstí, které se vztahují k zeměpisným názvům Liberecka.
- stanoviště – ESCAPE GAMES – v parku u školy si žáci zahráli únikovou hru s QR kódy. Úkolem bylo poznat podle 6 indicií místo v Liberci. Všichni nakonec úspěšně odhalili dílo Davida Černého Hostina obrů.
- stanoviště – 120 let ZOO Liberec – žáci se seznámili s historií zoologické zahrady, získali informace o jejích plánech v blízké budoucnosti a projektech. Odhalili svým spolužákům soukromí nejzajímavějších živočichů chovaných v liberecké zoo. Soutěžili o znalce hlasů cizokrajných zvířat. Své vědomosti si na závěr ověřili v aplikaci Kahoot.
- stanoviště – Je statisticky dokázáno… - po absolvování tohoto stanoviště už všichni žáci vědí, jaká je porodnost v Liberci, jaké jsou průměrné denní teploty v měsíci dubnu, kolik utratí město Liberec za veřejné osvětlení a jak dokreslit Ještěd s využitím osové souměrnosti. Výstupem tohoto stanoviště byly pracovní listy včetně grafů, tabulek a statistických výpočtů.
Zpětnou vazbu o projektových dnech jsme od žáků získali už v průběhu jejich práce. V následujících dnech měli možnost vyjádřit anonymně své postřehy a názory formou dotazníku.
Děkuji všech učitelům za přípravu a realizaci projektových dnů. Stejně tak děkuji žákům za jejich kreativitu, kterou projektové dny obohatili.
Pavlína Stuchlíková
Fotografie: zde